Sociale veiligheid op de werkvloer, hoe om te gaan met grens-overschrijdend gedrag

Over de training

Tijdens de training leer je hoe je effectief kunt reageren op grensoverschrijdend gedrag van klanten of cliënten, collega’s en hoe je een agressie-incident kunt de-escaleren.

Doel

Tijdens de training leer je jezelf, je team en je organisatie beter kennen waardoor grenzen duidelijker worden.

Dit leer je in de training

  • Wat is ongewenst en grensoverschrijdend gedrag en wat zijn ongewenste omgangsvormen
  • het bespreekbaar maken van ongewenst gedrag
  • inzicht in groepsprocessen bij ongewenst gedrag en mogelijkheden om deze te beïnvloeden
  • het geven van feedback bij ongewenst gedrag
    gesprekstechnieken
  • het juridische kader van ongewenst gedrag

Na het volgen van de training

Kun je grensoverschrijdend gedrag bespreekbaar maken en in de hand houden van de organisatienormen en –waarden, de acceptatie van onderlinge verschillen en elkaar leren confronteren.

Vraag informatie aan

Training gevonden of behoefte aan een advies op maat voor jullie organisatie? 

We sturen je graag aanvullende informatie of een vrijblijvende offerte

In het kort